Metodologia de l’entrenament de porters

Els entrenaments dels porters , segons ALEJANDRO LUIS TRIONFINI a la web “Futbol paso a paso”, es divideixen en 3 parts:

a.- entrenament físic,

b.- entrenament de reacció,

c.- entrenament tècnic, de seguretat i reconeixement de la porteria.

A.- ENTRENAMENT FÍSIC: parlem de resistència i potència corporal. Li dediquem 1 o 2 sessions setmanals específiques d’aquestes qualitats. Importants per als primers dies de l’entrenament. És un factor valuós la utilització de les pauses de recuperació, entre sèrie i sèrie.

B.- ENTRENAMENT DE REACCIÓ: ho associem amb velocitat de moviments, tant de les seves cames, com dels seus braços. Una sessió ha de ser exclusiva , amb poca pilota i amb pauses de recuperació més grans. En aquest tipus d’entrenaments té molta importància l’ús de pilotes de menor tamany i més raàpides.

C.-ENTRENAMENT TÈCNIC, DE SEGURETAT I RECONEIXEMENT DE LA PORTERIA: Parlem de formes d’atrapar, de llençar-se, d’empetitir els angles de  la porteria i de posicions a prendre, segons on sigui la pilota. Una o dues sessions diàries. Ideal pel dia previ a la competència. Les pilotes haurien de ser normals i de menor pes. A més hem de tenir en compte que el factor psicològic, en un porter, és fonamental pel bon afer, la presència i la reacció davant l’adversitat, pel que hem de preparar-los en cada sessió, amb xerrades, dirigides a situacions específiques.

Aquesta entrada ha esta publicada en Porters. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Metodologia de l’entrenament de porters

  1. mamadou fall ha dit:

    en el futbol el trabajo de la porteria es el sector donde menos energia gastamos i que deberia ser el factor mas importante porque cada ves que perdamos la culpa lo tienen ellos los menos protegidos claro si falla el delantero un ocacion se puede fallar diremos en cambio a los porteros los penllamos i no es justo el fallo es humano

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s