Articles

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Pares i entrenadors

Començo aquest article amb una pregunta:

Som els pares conscients de que els nostres fills ens veuen com a una referència?.

Tots els nostres comportaments, gestos, paraules o accions tenen repercussió en els nostres fills. Ens observen i tracten d’imitar-nos en la mesura del possible. Un fill intentarà sempre fer feliç als seus pares, que se sentin orgullosos d’ell. Així que la nostra responsabilitat és immensa. Som observats diàriament, per tant, la nostra labor educativa no cessa mai. Qualsevol moment o situació és un excepcional escenari formatiu.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Els cops de cap poden perjudicar el cervell

Els científics alerten que jugadors de futbol, d’hoquei i de futbol americà pateixen lesions cerebrals com a conseqüència dels continuats impactes al cap que reben durant el joc. Aquests cops poden provocar pèrdua de memòria, d’atenció i d’informació visual.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Futbol 7

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Som el que respectem

El respecte és un valor important, tant dins com fora del terreny de joc. Cal acceptar tothot, fins i tot quan són diferents. Respectar els colors, les identitats, els companys, els rivals, els àrbitres i les aficions. Respectar totes les opinions i els punts de vista. Respecte en sentit ampli, començant per un mateix.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

10 reflexions sobre els àrbitres i els seus errors

Malauradament sempre que es parla dels àrbitres de futbol és amb motiu d’algun incident en el seu acompliment, que ha causat, “danys”, irreparables per a algú.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

1o Menús de campionat

Cal felicitar a la Fundació del FCB que ha tingut una gran iniciativa amb aquesta campanya “Som el que fem, som el que mengem” i a través de la pàgina web d’aquesta campanya ens ofereix una sèrie de consells, informacions, menús, … que ens ajuden a com alimentar als nostres joves.  A continuació podeu veure 10 menús de campionat, els menús de la Masia:

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Nutrició per a joves esportistes

Sempre és interessant qualsevol tema, que a part del propiament futbolístic, ens ajuda a millorar aspectes que influeixen en el rendiment dels futbolistes. Aquest és un d’aquests temes, la nutrició és important i cal tenir-la en compte

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Aprendre a fer crítiques constructives

El jove esportista que realitza una bona pràctica esportiva aprendrà a relacionar-se amb altres, a tolerar les adversitats, acceptar normes i assumir compromisos, desenvoluparà la seva personalitat i el seu cos, entre altres aspectes educatius, fisiològics i personals.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Claus per a guanyar una final

He tingut el privilegi de col·laborar durant molts anys amb diferents entrenadors del futbol professional. Des d’aquesta col·laboració he pogut viure diferents finals o partits decisius, com la Copes del Rei, Supercopes d’Europa, Copes de la UEFA o Europa Leage, diversos ascensos de categoria… Sempre hem utilitzat el mateix enfocament davant els partits més decisius, les finals o aquells que es viuen com una final. El balanç ha estat molt positiu, 6 títols i 3 ascensos. A continuació exposo les claus per preparar una final:

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Saber guanyar, saber perdre

La victòria espanyola en el Mundial ha servit a molts com un exemple positiu de treball en equip. Joan Carles March, de l’Escola Andalusa de Salut Pública (EASP), aprofita per recordar que “per saber guanyar cal saber perdre”. En aquest sentit, recupera diversos passatges de la darrera novel·la de David Trueba (titulada, precisament, Saber perdre) per reflexionar sobre els valors d’esforç i dedicació que permeten assolir l’èxit i que passen, paradoxalment, per acceptar la possibilitat de la derrota. “La vida no és sempre un camí de roses i és fonamental aprendre a tolerar la frustració”.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Sistemes de joc de futbol 7

En futbol 7 existeixen diverses franges d’edat, els benjamins (8-9 anys) i els alevins (10-11 anys) i és important tenir en compte els objectius i peculiaritats de cada etapa i edat.

L’etapa benjamí és la primera etapa del nen futbolista, en la qual encara no assimila bé els conceptes i, és per això que, se’ls ha de donar les mínimes nocions de tàctica ja que a aquestes edats és molt difícil que comprenguin el que és un sistema de joc i els objectius en aquest sentit serien:  …

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Corregir en el futbol formatiu

Sense percepció no hi ha interiorització, sense interiorització no hi ha assimilació, i sense assimilació no hi ha MILLORA.

En el procés de millora del futbolista existeixen dos elements molt importants que són el binomi TALENT i CAPACITAT D’APRENENTATGE.

El talent és una capacitat innata que no es pot quantificar, és una qualitat que s’observa i es gaudeix. No hi ha cap estudi sobre aquest tema, però …

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Ens ha arribat un curtmetratge enfocat al món del bàsquet però que es podria reproduir perfectament en el món del futbol.

En una societat actual, on l’esport hauria de promoure el seu vessant més educatiu, sobretot en edat escolar, ens trobem amb alguns pares/mares que “taquen” el desenvolupament dels seus fills/es per culpa d’alguns comportaments bastants menyspreables (insults, amenaces, agressions…). Per a això, Marco Fettolini i Miguel Aguirre llancen, en manera de curtmetratge (“6 contra 6”) una denúncia pública sobre les responsabilitats de les famílies dins de l’esport en edat escolar. Per sort no és la conducta habitual avui en dia però alguns casos hi ha.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

La cultura de l’esforç, clau en la formació dels nostres fills

“El secret de la meva felicitat està en no esforçar-se pel plaer, sinó en trobar el plaure en l’esforç”. André Gide.

Aprendre sense esforç és una quimera. Mai com ara la societat  demanda exigència, autoritat, valors i alhora els models que se’ls ofereixen en els mitjans de comunicació són tot al contrari. El model que es proposa és no renunciar a res, fer el que vingui més de gust, buscar el plaer immediat.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Antonio Omatos Soria des del bloc “Fútbol Base: filosofía, entrenamientos y más …” ens parla del que ell creu és el principal problema del futbol base: la manca de formació d’entrenadors.

El principal problema que té el futbol base és la manca de formació dels monitors o entrenadors dels equips. Sembla ser que per entrenar als nens val qualsevol independentment de si ha realitzat una mica de formació: carnet d’entrenador, especialista en Educació Física, té alguna relació amb la docència, etc…. N’hi ha prou amb haver jugat al futbol (Einstein ensenyaria bé matemàtiques a nens???), que jugui en el juvenil, cadet, que sigui el pare d’un nen, etc…

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Ser entrenador significa dirigir un equip amb tot el que això comporta, i no tots estem preparats, ara la pregunta és: creus que ho estàs? Vegem…

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Quan un entrenador ha de preparar la planificació a nivell físic que durà a terme amb la seva plantilla, ha de tenir en compte una sèrie de variables: 1. Categoria de l’equip (juvenils, infantils, 2a regional, 3a divisió…): Els continguts del treball físic és diferent segons la categoria que s’entrena.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Estem educant a través de l’esport? Reflexions per a pares i entrenadors de nens esportistes

La realitat social de la infància i joventut plasma la problemàtica de determinats hàbits de comportament en el seu estil de vida, entre els quals destaquem el sedentarisme, els hàbits alimentaris inadequats i un elevat consum de televisió i videojocs. Com a conseqüència d’això sorgeixen una sèrie de patologies físiques i psíquiques. L’esport ha de fer front a aquesta realitat “virtual” en la qual estan immersos els nostres escolars, afavorint més que mai l’educació motriu enfront del sedentarisme i propiciant relacions interpersonals per evitar joves aïllats socialment.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

botitasArticle anònim, algú ho va redactar algun dia molt encertadament i ho va publicar. L’he trobat a Futbolisis i ho vull compartir amb vosaltres, és un article per reflexionar, sobretot els que són pares de nens que comencen a jugar al futbol, encara que també ficaria en aquest paquet a tots els que algun dia potser ho siguem, i fins i tot, com no, a qualsevol que acudeixi a un camp a veure un partit de futbol base.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Quan el nostre fill compleix 8 anys pensem que ha arribat el moment de apuntar a fer algun esport. Però, per què als 8 anys? Els professionals del món de l’educació i l’esport (professors d’Institut, professors de primera etapa, monitors i entrenadors en clubs, gimnasos i centres esportius) coincideixen a afirmar que els 8 anys és una mica tard per començar a practicar alguns esports

………………………………………………………………………….…………………………………………………….

L’escalfament 1: aspectes generals.

Per a tota activitat física, existeix una sèrie d’accions, moviments o exercicis físics previs, especialment relacionats que preparen a l’organisme del jugador de forma òptima, permetent-li assimilar amb major efectivitat les càrregues, ja sigui en la classe d’educació física, l’entrenament o la competició i aquesta activitat prèvia és el que es coneix com “ESCALFAMENT”.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Tratament de la Tendinitis Rotuliana

El quadríceps és un dels músculs més voluminosos del cos humà. Presenta quatre caps: recte anterior, vast intern o medial, vast extern o lateral i crural. S’insereix mitjançant un tendó comú anomenat  quadricipital. La inflamació del tendó dóna lloc a la tendinitis rotuliana. En la majoria de les ocasions és d’origen microtraumàtic i per tant, és un quadre freqüent entre els esportistes sotmesos a càrregues elevades i freqüents.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Ets un bon entrenador ?

Ser entrenador significa dirigir un equip amb tot el que això comporta, i no tots estem preparats, ara la pregunta és: creus que ho estàs? Vegem…

……………………………………………………………………………………………………………………………….

L’escalfament i les lesions musculars

El major nombre de lesions es produïxen per manca d’un escalfament previ. Si a un múscul en repòs se li exigeix un esforç de càrrega, velocitat o resistència, per exemple, sense haver estat sotmès prèviament a un escalfament pot ser que acabi lesionant-se.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Són el millor complement pel desgast després de la pràctica d’exercici físic intens. Les begudes isotòniques reposen les pèrdues d’aigua i sals minerals que perdem al realitzar exercici. Són isotòniques perquè contenen la mateixa concentració de sals i sucres que la sang.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

QUÈ MENJAR ABANS, DURANT I DESPRÉS D’UN ENTRENAMENT O UNA COMPETICIÓ

El menjar ha de ser pobre en greix i fibra, però rica en hidratos de carboni i haurà de barrejar hidrats de carboni d’acció ràpida (pa, cereals, patata), mitjà (pastes) i lenta (llegums, fruita).La quantitat de hidrats de carboni serà major com més temps falti per a la competició.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

L’ABC de les lesions més habituals

Hematomes, distensions, estrips, enrampades, hipertonies, agulletes i tendinitis són lesions de les quals tots hem escoltat parlar, ja que, d’una manera o altre, les hem sofert en algun moment. Tal és així, que estan permanentment lligades a la nostra activitat quotidiana i a la pràctica esportiva amateur i professional.
Conèixer-les, diferenciar-les i saber com i per què es produïxen és important a l’hora de prevenir-les o tractar-les.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Sistemes de futbol 11

Al bloc del RCD Espanyol femení infantil A -temporada 2009/10- he trobat aquest article que m’ha semblat molt interessant sobre sistemes de joc de futbol 11.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Mètode d’entrenament

Al bloc del RCD Espanyol femení infantil A -temporada 2009/10- he trobat aquest article que m’ha semblat molt interessant sobre mètodes d’entrenament:

Per poder entrenar a futbol, i a qualsevol esport, ho podem fer principalment de 2 mètodes, analític o global.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Article de Fernando Agudo Frisa y Francisco Pérez Bardají a la web “Tácticas de futbol”. Cal anar a l’apartat “secciones”, “trabajos de futbol”. Complet treball sobre l’escalfament amb diferents apartats com objectius, efectes, tipus, metodologia, propostes, …  Part pràctica amb exemples d’escalfaments pre-partit, escalfaments per a una sessió de resistència, de velocitat, tècnica, tàctica, força al gimnàs, …

……………………………………………………………………………………………………………………………….

El nen i l’esport de competició

Es una idea generalmente aceptada que la actividad física regular, incluyendo el entrenamiento deportivo, es importante para conseguir un normal crecimiento y maduración del niño. Sin embargo, en las últimas décadas, a raíz del significativo incremento observado en el volumen e intensidad de entrenamiento de los jóvenes que practican deporte de competición, se ha producido una señal de alarma provocada por la inquietud que despierta en padres, educadores y científicos los posibles efectos negativos de este tipo de entrenamiento en el desarrollo y maduración de estos niños.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

L’entrenament Tàctic

Article gratuït de futbol-táctico.com. És en format .pdf i es pot descarregar. Este mes desarrollamos un capítulo del libro “jugar en defensa”, en el que todo entrenador va a conocer los objetivos del entrenamiento táctico con el objetivo de mejorar la capacidad de cada jugador en relación a la toma de decisiones en cada una de las situaciones de juego.

Como perfectamente describen los autores, el potencial táctico de cada jugador está basado en el saber táctico, el poder táctico y las capacidades tácticas. Podemos definir el saber táctico como el conjunto de conocimientos sobre las reglas del juego, los sistemas de juego, etc. el poder táctico se refiere a las acciones concretas que automatízannos ante determinados estímulos en el entrenamiento. Este poder táctico es determinante para construir creatividad ante las situaciones de juego.

En definitiva, en este excepcional capítulo, los autores nos abren nuevas vías para desarrollar mejores y más adaptables tareas de entrenamiento en relación al objetivo del juego.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s